Ápolónők, szülésznők

Ahány kórház, annyiféle ellátás és ahány ápolónő, annyiféle hozzáállás…Kinek a hivatása, kinek csak a munkája. Ez sokban meghatározza a beteghez való hozzáállást. Két babát szültem két különböző helyen, de a tapasztalás mégis hasonló volt.

Az anyákat extra figyelem, empátia és odafigyelés illetné meg a szülés körüli időszakban.  A hormonok, a stressz (a pozitív stressz is energiát igénylő), a testi megterhelés és a kiszolgáltatottság miatt olyan szenzitívek a nők ebben az állapotban, hogy egy apró félresikerült mondat is életre szóló sebeket ejthet az anya lelkén. Az a tapasztalatom, hogy az az ápoló, aki csak a munkáját végzi sokszor esik abba a hibába, hogy nem törődik azzal, hogy mire lenne szüksége az anyának és a babának. Sok anya menekül haza a kórházból, mert ahelyett, hogy pihenne és békét lelne abban, hogy szakemberek, segítők veszik körül, egész nap csak izgul és aggódik a beszólások miatt.

„Nem anyának való, aki nem szoptat!”

„Jó lenne, ha felkelne már, mert el kellene látni a babát!”

„Ne kényeskedjen már, a szoptatás nem fáj!”

Te is hallottál már hasonló megjegyzéseket és történeteket? Én sajnos egyre többször hallok hasonlókat…

Nem volt ez mindig így. 60 évvel ezelőtt az ápolónők segítették az anyákat a felépülésben, a baba gondozásában. Minden segítséget megadtak, hogy amikor az anya hazatér, testileg és lelkileg is készen álljon arra, hogy babáját gondozza.

Tisztelet a kivételnek, vannak ma is olyan ápolónők, szülésznők, akiknek ez az élete. Az én szülésznőm egy csoda! Sokat köszönhetek neki, hihetetlen dolgokra váltam képessé általa. Ezúton is köszönöm neki! Ha ő nem lett volna, akkor én is kicsit depisen, befordulva tértem volna haza a kórházból.

Ha szeretnéd, hogy a lehető legkellemesebben teljenek a kórházban töltött napok, akkor készülj fel rá. Mert megérdemled, hogy jól vedd az akadályokat!

Íme 4 tipp, hogy jobban érezd magad a bőrödben, míg a kórházi ágyat nyomod:

  1. Erősítsd az önbizalmadat!

Légy tisztában a lelki folyamatokkal, amik az anyákban lejátszódnak a szülés körüli pár napban. Ha ezeket tisztán látod, akkor fel tudsz rá készülni és nem fog meglepetésként érni, ha véletlenül rád tör a sírás. Ha tudatosan észleled az eseményeket és megengeded magadnak, hogy befelé figyelj, akkor könnyebben átlendülsz a kezdeti érzelmi hullámvasúton.

  1. Mindent beszélj meg előre a pároddal!

Ne feledkezz meg arról, hogy a párodat is felkészítsd erre a pár napra. Folyamatosan mesélj neki nyíltan arról, hogy mi zajlik le benned. Igaz, hogy ő férfi és teljesen másképp éli meg a gyermek születését, de joga van tudni, hogy mi van benned, hiszen így tud támaszod lenni. Már az is segítség, ha meghallgat és neki is jó, mert látja, hogy hol tartasz a stressz feldolgozásában.

  1. Válassz szülésznőt!

Ha van saját orvosod, ha nincs, mindennél fontosabb, hogy legyen szülésznőd. Ismerjétek meg egymást a babavárás időszakában és ha eljött az idő, akkor bízd rá magad. Biztos lehetsz benne, hogy ő tudja, hogy mi történik veled és végig ott lesz melletted és segíteni fog. Így biztonságban érezheted magad és nem kell attól rettegned, hogy az orvos csak az utolsó 1-2 órában jelenik meg. A szülés előtt is és közben is tedd fel a kérdéseket, amik felmerülnek benned. Ne maradjon benned megválaszolatlan dolog, ami fokozza a félelmeidet. A szülésznő azért is jó, mert a szülést követő napokban is fogja a kezed, ha szükséged van rá. Számára nem fejeződik be a „munka”, amikor kibújik a baba, neki Te is fontos vagy!

  1. Tájékozódj a szoptatásról!

Légy képben és legyen teljeskörű infód a szoptatásról. Mi az előnye és a hátránya? Mit jelent az anyának és mit jelent a babának? Hogy kell elképzelni a gyakorlati megvalósítást? Mennyi az annyi? Igény szerint vagy bizonyos időközönként szoptassunk? Mi történik, ha mégsem megy? Mi az előnye a tápszernek?

Létrehoztam egy zárt Facebook csoportot azért, hogy legyen egy olyan tér, ahol nyíltan, félelmek nélkül, előítéletektől nem tartva oszthatjuk meg egymással gondolatainkat. Egy olyan kis közösségben, ahol nincs helye tabuknak, sokkal inkább a diszkréciónak és a támogatásnak. 🥰
Itt minden helyet kaphat, amit mi NŐK, ANYÁK kibeszélünk, vagy éppen NEM MERÜNK kibeszélni. Bátran dobjatok fel témákat, illetve kérjetek segítséget, ajánlásokat egymástól.

Csatlakozz bátran!

😢Állandóan elégedetlen vagy magaddal?
☹️Szereted kritizálni magad?
😤Néha úgy érzed, hogy hiába fáradsz, a szomszéd fűje, akkor is zöldebb?

Ha kíváncsi vagy, hogy neked mennyire görbe a tükröd, akkor olvasd el legújabb cikkemet, amit itt balancedmoms.hu/a-te-tukrod-mennyire-gorbe/ találsz.
...

View on Facebook